Przykłady nietango


To jest strona ilustracyjna przewodnika 

Utwory na tej liście

Przykłady utworów muzycznych nietangowych, które sprawdziły się na milongach niealternatywnych. Dłuższe utwory z tej listy gram po wcześniejszej cyfrowej edycji - "bezszwowym" skróceniu z zachowaniem początku i końca utworu.

Oznaczenia

Litera: rytm, metrum: [T] - tanga, [W] - tangowalca, [M] - milongi. 
Liczba: tempo w bpm.

Liczba wyświetlanych pozycji: 23
Wybierz z listy[Gatunek. Tempo] Komentarz
Sortuj 
 
Sortuj 
 
Wybierz z listy[Gatunek. Tempo] Komentarz
Per Te (Josh Groban) 4'17" [T, 125] Znakomity Joshua Groban tym razem w komplecie z klimatycznym wideoklipem. Znakomicie sie tańczy, jednak ja skróciłem do 3 minut (zachowując oryginalne zakończenie!). 
Awake (Josh Groban) 3'42" [T, 132] Jeden z najlepszych głosów męskich w swojej klasie. Świetnie sie tańczy. Utwór w zlinkowanej obok wersji (3'42") nie wymaga skracania i ma bardzo sensowne zakończenie. 
Falling Slowly (Josh Groban) 4'15" [T, 138] Joshua Groban, jeden z najlepiej sprzedajacych się w USA głosów. Świetnie się tańczy, jednak zdecydowanie warto skrócić do 3 minut (koniecznie zachowując oryginalne zakończenie) i ewentualnie nieco skompresować. 
Mil Pasos (Soha) 4'03" [M, 160] z albumu "D'ici et d'ailleurs" 
Be That Man (Goran Bregovic feat. Eugene Hütz (of Gogol Bordello)) 3'23" [T, 107] Goran Bregovic jak zwykle eklektyczny, tym razem w towarzystwie faceta z... punkowej kapeli z lekka zalatuje nawet... czaczą. 
Banana Boat Song (Day O) (Harry Belafonte, 1956) 3'07" [T, 124] Niespodzianka, jednak przyjmowana niemal owacyjnie. Jeżeli sala jest bardzo zachowawcza, obetnij 30-sekundowy wstęp. 
Tabakiera (Kayah & Bregovic) 4'15" [T, 110] Sentymentalny tekst niezawodnie porusza piękniejszą połowę sali. 
This is a film (Iggy Pop & Goran Bregović) 4'14" [T, 131] Wygodne tempo, lubiany. UWAGA: ze względu na pewną jednostajność drugiej części oraz wyciszane zakończenie - warto skrócić poniżej 3'. 
Don't Worry Be Happy (Bobby McFerrin) 4'04" [M, 140] Pomysł zapożyczony od... Włochów, ale o dziwo mieli rację. Tempo szybkiego tanga, część parkietu tańczy milongę, część... foxtrota, ale wszyscy tańczą! 
Time (Kroke) 6'02" [T, 100] instrumentalny utwór krakowskiego Kroke robi na milongach karierę międzynarodową. Mimo niskiego tempa niezawodnie wyciąga wszystkich na parkiet. UWAGA: za długi i niefortunnie zakończony. Warto wyedytować! 
Siempre Me Quedará (Bebe [on] Putumayo presents: Latin Lounge) 3'51" [M, 154]. Zalecam skrócić i nieco przyspieszyć. 
Maki Maki (Goran Bregovic & Saban Bajramovic) 3'35" [M, 172]. Nie wymaga żadnego remiksu. 
Elonga (Ivan Harlan [on] Elonga Music Vol.1) 3'53" [M, 178] Nie znalazłem w Sieci. Jest na autorskiej płycie Ivana Harlana. Fragment można odsłuchać w digital-tunes.com 
Somebody That I Used To Know, feat. Kimbra (Gotye) 4'04" [T, 130] Pełny parkiet gwarantowany. Paradoksalnie lecz niezawodnie łączy pokolenia i wyznawców różnych styli. 
Androgyne 4'31" [W, 55] Przeznakomity, liryczny tangowalc. Wykonuje Quartango. Nieco za wolny, zaleca się przyspieszyć. 
Jaromír NOHAVICA - Až to se mnu sekne 3'28" [W, 57] Wieloletni przebój Nohavicy. Koniecznie w wersji czeskiej (w polskiej wersji "Kiedy odwalę kitę" ma niestety zbyt małe tempo, zaleca się przyspieszyć). 
Margita [Maškarní ples] (Jaromir Nohavica) 3'05" [W, 126] Bal maskowy Nohavicy jest arcydziełkiem (posłuchaj tekstu!). Wysoka tangowalność budzi zdumienie, bo wcale na pierwszy rzut ucha aż tak dobrze nie wygląda. 
Broken Bicycles (Tom Waits) 3'00" [W, 34/102] Sentymentalna piosenka miłosna o zepsutych rowerach ma mistrzowskie tempo. Jest powolnym tangowalcem zachęcającym do dwumiarowych spowolnień (cokolwiek by to znaczyło, spróbuj!) 
Little Drop of Poison (Tom Waits) 3'12"  [T, 112] Nastrój, rytm, tekst, wszytko bardziej tangowe, niż tango. Nigdy nie zawiodło na milondze.  
Little story (Janusz Wojtarowicz, Motion Trio) 4'19" [T, 118] Trzy akordeony; trzy odrębne indywidualności tworzą tak malowniczy komplet, że wprawny tancerz z dobrym uchem stworzy na ich podstawie arcydziełko. 
Haja O Que Houver (Madredeus) 4'30" [T, 132]. Warto skrócić poniżej 3" 
Hijo de la Luna (Mecano) 4'18" [W, 120] Głos wokalistki dostarcza znakomitych możliwości tanecznego ubarwienia jednostajnego rytmu walczyka. 
Hearts a Mess (Gotye), 4'50" [T, 124]. Koniecznie trzeba skrócić. 
Liczba wyświetlanych pozycji: 23
Comments